Dag 18

31 juli 2017 - Canggu, Indonesië

Jaja, de laatste ochtend is aangebroken. Nadat we ontbeten hadden, ging iedereen een beetje de koffer inpakken en alles klaar maken. Ruben, mama en Michelle maakten nog een rondje op de scooter langs verschillende winkeltjes en om 13.00 stonden Rosina en Made (taxichauffeur) klaar om ons uit te checken en 'weg' te brengen. Met Made gingen we eerst nog even terug naar het zilver winkeltje in Batu Bulan. Onderweg heeft hij nog wat Nederlandse woorden geleerd zoals 'rot op joh', 'opsouten', 'alles goed?' en 'lekkerding'. Nadat we een klein hapje gegeten hadden in Sanur, (denk aan loempia's en chicken fingers), gingen we richting het vliegveld. En laat nou net het Hardrock cafe langs die weg zitten... Daar hebben we dus een heerlijk laatste avondmaal genuttigd waarna we naar het vliegveld gingen. Eenmaal daar afscheid genomen van Made, de koffers ingecheckt, (er was helaas geen plek meer om om te boeken naar business class voor deze 8,5u durende vlucht...), door de douane gecheckt en om 22.30 zaten we bij de gate. Om 0.05 plaatselijke tijd stond de vlucht gepland. We waren keurig netjes op tijd en de vlucht duurde 8u en 40 minuten. Iedereen heeft lekker een tijdje geslapen en om 03.00 plaatselijke tijd landden we op Dubai. Nadat we eerst een eindje moesten taxiën gingen we daarna ook eerst nog met een bus voor we bij de goede terminal waren. Daar aangekomen hebben we een lekkere frappucino gehaald bij Starbucks en wat stokbrood en croissantjes gegeten bij Le Pain Quotidien. Vervolgens zijn we naar de goede gate gelopen en konden we al bijna boarden. Om 8.30 zouden we de lucht in gaan. Toen we bij de boardingpass check kwamen waren de jongens natuurlijk wéér aan het ouwehoeren over businessclass plaatsen. En het vrouwtje dat ons hielp zei met een grijns dat we met 6 nog wel in de businessclass konden. We dachten allemaal dat ze liep te fucken met ons, tot ze onze boardingpassen door scheurde en we nieuwe kregen met stoelen in de rijen nummer 8 t/m 17. Dat is toch echt op het 'upperdeck' in de businessclass!!!!!! In een airbus A380 van Emirates! Wahahahahaauwwwww #LIFEGOALS #nooitslapenindebusinessclass #waarisdechampagne wat een gekkenhuis. Ineens zaten we met z'n 6en in de businessclass. Dat wordt dus inderdaad echt niet slapen. Alleen maar films kijken, champagne drinken, kaviaar snoepen, de bar leeghalen, noem het maar op. We kregen een menukaart waar je onderhand U tegen zegt. Een ontbijt met yoghurt, broodjes en beleg, daarna als appetizer tomatensoep (of iets van vis gatsie), bij de main course kon gekozen worden uit roasted beef short ribs of roasted chicken, en daarna als toetje: chocolate cheesecake, passion fruit of seasonal fruit. #Timeofourlife!! En de minibar achter op het upperdeck hebben we ook maar leeggegeten. He, achja, nu we er toch waren.... Na een heerlijke vlucht van 6,5u kwamen we om 13.10 aan op Dusseldorf airport. Nadat we eerst bijna 1u en 20min op de koffers hebben gewacht konden we naar huis toe. Ons tripje zit er op! Met een top afsluiter hebben we een heerlijke vakantie gehad!!