Dag 15

28 juli 2017 - Canggu, Indonesië

Vanochtend besloten we om een eindje met de scooter te gaan touren om vervolgens op het strand te belanden. Na het ontbijt vertrokken we richting het zuiden. Rond een uurtje of 11 kwamen we aan bij Kuta beach, iets onder Seminyak. We hebben daar ongeveer 35 minuutjes over gedaan met de scooter. Met de auto doe je dit in een uur... Op dit strand waren er ook heeeeele flinke golven maar we besloten eerst lekker op wat bedjes te gaan zonnen. De jongens zijn wel af en toe de zee in geweest. Uiteindelijk hebben ze niet gesurfd omdat het misschien toch iets te heftig was hier. Na een paar uurtjes in de zon gingen we lunchen bij een barretje aan de overkant aan de straat. Ze hadden een prima kaart, het eten was lekker. We wilden daarna een duik nemen in het zwembad wat weer achter dit restaurantje zat (en wat erbij hoorde), om al het zand en zout van ons af te spoelen, maar dat mocht écht niet.... Nou getsie, onder het zand, zout en zweet liepen we weer naar onze bedjes. Eigenlijk hadden we het wel weer een beetje gehad met het strand dus besloten we om naar huis te gaan. Dat zou toch nog wel ff duren dus voor we thuis waren was het 16.30. Hier lekker in het zwembad alles schoongespoeld. Wat kan dat fijn zijn. Voordat we vanavond weer bij Deus zouden gaan eten, wilden we toch nog even sporten. Dus om half 6 richting Finn's gegaan. Papa en Michelle zijn op het voetbalveldje begonnen met wat loopwerk, de rest heeft binnen in de fitness getraind. Omdat we om 20.00 afgesproken hadden bij Deus gingen we iets over 7 weer richting huis. Op het veldje was trouwens een andere jongen loopwerk aan het doen met pionnetjes, elastieken en een bal. Wat later bleek een Argentijn te zijn die nu voetbalt in Thailand of Maleisië. We hebben afgesproken dat we morgen een balletje zouden gaan trappen met hem. Goed, om 19.05 zaten we op de scooter. En eigenlijk is het niet zo ver naar ons huis, normaal gesproken doen we het in zo'n 10 minuutjes. Het is echter gelukt om er vandaag 45 minuten over te doen. Het is geen ingewikkelde weg. Vanuit de fitness moet je rechts, dan een keer naar links, en dan nog één keer naar links. Maar de 'middelste' weg is een soort verbindingsweg tussen 2 hoofdstraten. En deze verbindingsweg is eigenlijk één richting. Maar we hebben al verteld dat Indonesiërs het niet zo nauw nemen met de verkeersregels. Dus over deze weg van zo'n 800 meter hebben we 30 minuten gedaan........ De file in Indonesië hebben we dus ook weer meegemaakt. Echt gekkenhuis niet normaal. Auto's en scooters die in twee richtingen gaan, op een weggetje van nog geen 8 meter breed. Dat hier geen ongelukken gebeuren is een wonder. Goed, om 19.50 waren we thuis. Snel allemaal gedoucht en omgekleed en om 20.15 waren we bij Deus. Daar hebben we weer heerlijk gegeten. Het duurde wel een beetje lang deze keer, om 23.00 waren we thuis. Mooie tijd om te gaan slapen!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl