Dag 11

24 juli 2017 - Lovina Beach, Indonesië

Vandaag weer om 9.00 ontbeten en om 10.00 stond de taxi klaar om te vertrekken naar de Munduk waterval. Althans dat dachten we. We kwamen na een ritje van 45 min uit ergens boven op de berg bij een toeristen hutje. We konden kiezen uit twee verschillende tours. 1. Een trekking door de jungle, langs wat tempels en uiteindelijk een stukje kanoën. Of 2. Een trekking naar drie watervallen.  Aangezien we eigenlijk al besloten hadden dat we wilden kanoën, werd het nummero 1. En dan zonder de tempels. En aan het einde konden we nog met onze taxi richting een van de drie watervallen om toch nog ff een kijkje te nemen. We hadden een gids mee en voor t gemak konden wij hem Jopie noemen aangezien zijn echte naam  te moeilijk was om te onthouden. Hij luisterde er trouwens goed naar. De tour door de jungle was leuk om te doen en gids Jopie had interessante informatie voor ons vooral over verschillende bomen. Na ongeveer 1,5u (inclusief kano tochtje) waren we weer beneden aangekomen waar onze taxi stond te wachten. Nu zouden we richting de Munduk waterval gaan. Dit was nog zo'n 15 minuutjes rijden en dan zouden we nog te voet een stukje afdalen. Na een afdaling van nog geen 15 min kwamen we bij een soort poort waar we moesten betalen om door te mogen richting de waterval. Aangezien we al het cash geld op hadden gemaakt bij het betalen voor de trekking, hadden we alleen nog de creditcard bij. En daar konden we beneden niet mee betalen.. (Bij de tour boven overigens ook al niet..) Het ging slechts om 60.000 idr, wat in totaal €4 is.. Dat konden we dus niet betalen en helaas konden we weer naar boven. Gelukkig was het niet zo heftig als bij de Ijen dus we waren gauw genoeg weer boven. En toen konden we weer richting de villa. Door de bergen, bochtje hier bochtje daar. 25km lang. Dan gaan we maar proberen in Canggu een vette waterval te zoeken!! Rond een uurtje of 2 waren we weer terug. We zouden geen lunch krijgen omdat we weggingen, dus de jongens gingen ff met de mountainbike wat drinken en eten halen. Daarna voor de verandering in de zon gelegen en ff boekje gelezen. Om half 6 was de zee weer een eind gezakt en kwamen de lokale jongens weer op het strand om te voetballen. Daar hebben we ook nog even meegedaan. 5 tegen 5. Dat was erg leuk. We hadden gevraagd of we met iedereen samen konden eten, dat betekent met de staf en de eigenaresse samen. Later vertelde de eigenaresse dat de staf dat niet zo prettig vond dus er werd een tafel aan het strand gedekt voor ons 6en. Alles werd uit de kast getrokken. Het 'gangpad' werd versierd met bloemetjes, er werden kaarsjes langs gezet, er werd een kampvuur gemaakt, de tafel zag er prachtig uit, het was heel speciaal. En het eten wat we kregen was uiteraard weer heerlijk. Na het 'hoofdgerecht' kwam Francine (de eigenaresse) bij ons aan tafel om samen van het dessert te genieten. Al met al was het dus een hele bijzondere avond, alles werd voor ons gedaan, eigenlijk de hele week al. Zo rond half 10 hadden we de boel weer opgeruimd en gingen we naar bed.