Dag 12

25 juli 2017 - Canggu, Indonesië

Ons laatste ochtendje in het noorden van Bali. As usual ons ontbijtje om 9.00 om daarna nog even van de zon en ons prachtige uitzicht te genieten. We mochten ook nog even een kijkje nemen in de keuken bij Francine en om 12.00 zouden we opgehaald worden door de taxi. Geregeld door iemand van ons nieuwe huis. Om half 12 appte hij naar papa dat hij wat later was omdat hij op 3 minuten stond van ons maar met een lekke band. Dat moest dus eerst geregeld worden. Om 12.50 was hij er uiteindelijk. Alleen... met een gewone gezinsauto voor 7 personen.... Daar gingen we nooit inpassen met z'n allen EN onze bagage!!! En nu.. tsja en nu.. toen heeft hij zijn baas gebeld en gevraagd hoe of wat. Ja een oplossing was er eigenlijk niet.. Om een andere auto / busje te laten komen dat zou te veel tijd in beslag nemen aangezien het een ritje zou worden van 2/2,5u. Dus uiteindelijk zijn we opgesplitst en zijn er 3 bij hem ingestapt, en gelukkig kon iemand van de huidige villa ons nog brengen.. Om 13.10 zaten we in de auto en gingen we weer op weg. Rond 15.45 kwamen we aan bij onze nieuwe villa. Deze keer niet aan het strand maar wederom een prachtig huis met grote tuin, hele mooie slaap- en badkamers en twee zwembaden. We hadden inmiddels wel een beetje honger gekregen, dus Michelle ging met Rosina (de manager) op de scooter richting wat lunchtentjes om iets lekkers te halen voor iedereen. Dat is maar 800m verderop maar alles gaat hier schijnbaar sneller met de scooter. De bestelling ging mee op de scooter en bij het huis konden we genieten van onze salade en wraps. Hierna hebben we ff in de tuin gezeten en om 18.00 gingen Jordie en Jan zich klaar maken om richting Seminyak te gaan want daar zaten al wat jongens uit Cuijk. Papa, mama, Michelle en Ruben waren omgekleed om naar het fitness centrum te gaan 3km verderop. Er stonden 3 scooters voor de deur die we konden gebruiken dus zo konden we snel die kant op. Dachten we. 2 van de 3 scooters startten namelijk niet.. Na honderd keer proberen en ook de kickstart te proberen lukte het niet. En om nou als echte Indonesiers met 4 man op een scooter te gaan ging ons ook een beetje te ver. Papa had Rosina bericht dat ze het niet deden en vrij snel stond er al iemand van het verhuurbedrijf op de stoep. Wat bleek, er zit naast de normale standaard nog een 'makkelijker' (fietsstandaard) linksvoor, en als deze uitgeklapt is dan start de scooter niet. Goed verhaal weer voor later. Inmiddels was het te laat om nog richting de fitness te gaan dus hebben we wat gedronken en zijn we daarna lekker gaan slapen!