Dag 9

22 juli 2017 - Lovina Beach, Indonesië

Vanochtend stond de wekker weer vroeg. Om 6.00 werden we namelijk (wel voor de deur) opgehaald om hopelijk dolfijnen te gaan spotten. Aangezien we geen idee hadden door wat voor bootje en hoelang we onderweg zouden zijn, hadden we de reispilletjes paraat. We werden opgehaald door een typisch Indonesisch vissers bootje met twee balken aan de zijkant, nog steeds geen idee trouwens waar deze nodig voor zijn. Na een stukje recht de zee op te varen, zagen we inmiddels nog vele andere bootjes die dezelfde missie hadden. Ongeveer na 45 minuten voeren we een beetje richting de andere bootjes. En als er dan ineens een bootje plankgas gaf, gingen alle andere bootjes er als hyena's achteraan. Niet zonder reden natuurlijk, want dan was er wat te zien. En ja hoor, ineens probeerden 40/50 bootjes zo dicht mogelijk bij de springende dolfijnen te komen voor de mooiste plaatjes. Nadat we in deze grote colonne een aantal keer deze mooie dieren hadden gezien besloot onze kapitein om een eindje weg te varen van de groep. We gingen even stil liggen waar nog 3 andere bootjes lagen. Dit bleek ook een goed idee want na 10 minuten kwam er bij ons weer een groepje dolfijnen langs. En nu waren we maar met 4 bootjes dus we konden mooi allemaal dichtbij komen. Na een paar minuten waren ze weer uit het zicht en was het weer wachten geblazen. Zo ging het nog een keer of 4. Het was erg mooi om dit van dichtbij te zien en we hebben dan ook mooie foto's en filmpjes!! Daarna voeren we terug naar onze villa waar we een heerlijk ontbijtje kregen. De rest van de dag zag er ongeveer zo uit als de dagen ervoor. Zonnen - zwemmen - boekje lezen - slapen - eten. Nadat de zee zich laat in de middag weer wat had terug getrokken konden de jongens nog mooi wat rondjes rennen op het strand en daarna kwamen ze met het diner. Soto ayam, kip, rijst, friet, rendeng en kroepoek. Top. En daarna was het alweer bedtijd!