Dag 3

16 juli 2017 - Borobudur Temple, Indonesië

Vandaag stond ons ontbijtje om 7.30 klaar want om 8.00 zouden we vertrekken richting de Borobudur tempel. Dit ligt iets noordwestelijker van Yogyakarta. Het was 46km rijden maar ongeveer even lang als gister. (Uurtje)Na een interessante rondleiding van Trisno en mooie foto's gemaakt te hebben gingen we rond 11.15 weer de auto in. Richting een dorpje waar we langs verschillende werkplaatsen gingen. We gingen onder andere langs een pottenbakkerij waar we zelf potjes en kopjes mochten 'kleien'. Daarna reden we door naar een rijstveld waar drie oude vrouwtjes aan het werk waren. Verder gingen we nog kijken bij een tofu, suiker, en koffie maker. Waar we even bij moeten melden dat het huisje waar de tofu wordt gemaakt maar beter niet gekeurd kan worden door Rob Geus... ("Man man man" ) Daarna reden we door naar een restaurantje waar we rijst met beef noodles en kippensoep kregen. Vervolgens zat er naast dit restaurantje een zilversmid waar ze ook buddha to buddh en best to buddha verkochten.  De prijs was alleen bijna net zoveel als in NL dus we hebben niks gekocht. Daarna reden we weer naar Yogyakarta en hadden we van 16 tot 18 de tijd om even een dutje te doen en ons weer klaar te maken voor het avondprogramma. We werden door het busje weer opgehaald en naar een plek gebracht waar we door een paard met huifkar verder zouden worden gebracht naar het restaurant bij de balletshow. Het duurde even voordat zij er waren maar het was gelukkig niet meer zo ver rijden. Aangekomen bij het restaurant hebben we eerst Julians telefoon klaar gemaakt met ziggo sport aan om natuurlijk Max Verstappen te volgen. Ondertussen werd ons verteld dat het een lopend buffet was, dus je kon lekker pakken wat je wilde. Om 20.00 was het dan zover en moesten we in de zaal verzamelen om naar de voorstelling te kijken. Van te voren kregen we al een a4tje uitgedeeld met het verhaal erop, zo konden we het nog een beetje begrijpen. Eenmaal begonnen begrepen we er niet veel meer van. Leuk om een keer gezien te hebben maar niet helemaal ons ding. Daarna met het busje weer naar het hotel en de wekker gezet voor morgen. 5.30 worden we verwacht om met het busje naar onze volgende bestemming te gaan!