Dag 4

17 juli 2017 - Mojokerto, Indonesië

De derde en laatste nacht in het tiga lima hostel was een vreselijke nacht. Niet goed geslapen onder hand elk uur op de klok gezien en we moesten ook nog eens om 5.00 op. Om 5.30 hadden we het busje naar de trein waarmee we van Yogyakarta naar Mojokerto zouden gaan. Een trip van ongeveer 4/4,5 uur. We zouden een lunchbox meekrijgen van het hotel maar daar zat niet veel bijzonders in dus aangekomen op het treinstation van Yokyakarta hebben we daar wat lekkere verse warme broodjes gescoord. We hebben lekker een beetje bijgeslapen in de trein, we vertrokken om 6.45 en kwamen rond 11.15 aan. Daar aangekomen meteen ons nieuwe busje opgezocht en vanaf daar gingen we nog een lange busreis tegemoet. Richting ons nieuwe hotel, bij de Bromo vulkaan: Lava view lodge. Halverwege de busreis hadden we weer een lunch gepland staan in een restaurantje onderweg waar we lekkere inktvis en noodles met gamba's kregen. Echt wat voor ons dus. We kregen gelukkig ook rijst en kroepoek maar we hebben wel eens beter gegeten.. Om 16.30 kwamen we aan bij de lodge nadat we eerst flink de berg op zijn gegaan en heeeeeeel veel fijne haarspeld bochtjes gehad hadden. Vanaf de receptie hadden we meteen al een prachtig  uitzicht over de Bromo vulkaan, verschillende bergen en het dal. Dit konden we echter nog niet delen met de thuisblijvers aangezien de wifi ook in een dalletje zat.. Vanaf 18.00 konden we terecht in het lava cafe waar we zelf ons eten mochten bestellen. Dat werd spaghetti bolognese voor mama en Michelle. Noodles voor Julian (heeft hij nog niet genoeg gehad) en steak met friet voor Jordie, Jannick, Ruben en papa. Nadat we gegeten waren hebben we nog even geprobeerd wifi af te tappen al ging dat niet van harte. Om 19.30/20.00 hebben we ons bedje al opgezocht, het was een vermoeiende dag en morgen moeten we er vroeg uit omdat we de zonsopgang gaan bekijken vanaf de berg. Daarvoor moeten we om 3.30 vertrekken vanaf het hotel!!